„Niska emisja to wysokie ryzyko”, kampania informacyjna rozpoczęta !

Akcję informacyjną „Niska emisja to wysokie ryzyko” rozpoczęła  konferencja  prasowa w Miejskim Ośrodku Kultury, w którym na co dzień działa Polski Klub Ekologiczny Koło Gniezno.

Patronat nad kampanią informacyjną objął Prezydent Miasta Gniezna, Jacek Kowalski. Jest to dowód na to, że Miasto Gniezno i Prezydent Miasta dostrzega i bardzo poważnie podchodzi do problemu niskiej emisji. Należy zauważyć, że Miasto Gniezno włączania się w działania związane z ochroną środowiska naturalnego, między innymi takie jak akcja informacyjna „Niska emisja to wysokie ryzyko”. Podczas konferencji prasowej Prezydenta Miasta Gniezna reprezentował Wiceprezydent Rafał Spachacz, który podziękował PKE oraz PEC w Gnieźnie za działania na rzecz podnoszenia świadomości i edukowania mieszkańców miasta Gniezna.

Podczas konferencji zaprezentowano ulotkę oraz plakat a także omówiono wszystkie przedsięwzięcia, które będą realizowane w ramach kampanii.


Przekazano informację czym jest niska emisja, dlaczego jest tak groźna oraz w jaki sposób ją ograniczać. W sposób wizualny przedstawiono różnicę między ilością pyłu emitowanego z indywidualnych instalacji grzewczych nie zaopatrzonych w układy odpylania i pyłem emitowanym przez PEC. Pokazano na czym polega niska emisja.


Akcja informacyjna Niska emisja to wysokie ryzyko” jest dofinansowana przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu i będzie trwała od września do grudnia 2012 r.  

Jej kolejnym akcentem będą „Drzwi otwarte”, które w tym roku odbywają się pod hasłem „Niska emisja to wysokie ryzyko”. Podczas „Drzwi otwartych” będą rozdawane ulotki, będą pokazy laboratoryjne, w tym wizualne przedstawienie różnicy między niską emisją a emisją
z wysokich emiterów ciepłowni. W ramach po raz drugi już organizowanej imprezy plenerowej dla mieszkańców miasta Gniezna będzie także możliwość odbycia wycieczki po ciepłowni, będzie oddawanie krwi i pokazy pierwszej pomocy, będą pokazy straży pożarnej.

Kolejnym etapem będzie dystrybucja ulotek (mamy do rozdania 15 tysięcy ulotek) i akcja plakatowa w środkach komunikacji miejskiej, spoty radiowe, klip telewizyjny i artykuły w lokalnych i regionalnych mediach.

Niezwykle ważnym etapem kampanii będzie konferencja, na którą zaproszeni zostaną zarządcy i właściciele nieruchomości. To tak naprawdę od ich decyzji zależy ograniczenie niskiej emisji w centrum miasta Gniezna.

Będzie konkurs plastyczno – fotograficzny oraz konkurs na antenie radiowej. Oba konkursy
z bardzo atrakcyjnymi nagrodami. Chodzi o to żeby zarówno tą dużą, jak i małą społeczność lokalną pobudzić do myślenia o problemie i zagrożeniach wynikających z niskiej emisji.

Na zakończeni w grudniu br. podsumujemy akcję „Niska emisja to wysokie ryzyko”.

Nie zakładamy natychmiastowej poprawy, bo to ze względów finansowych nie jest możliwe. Liczymy na wzrost świadomości, zmianę przyzwyczajeń a w przyszłości także na działania inwestycyjne, które ograniczą niską emisję.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *