Od maja br., Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Gnieźnie udostępniło możliwość korzystania z dwóch nowych rozwiązań informatycznych klientom i pracownikom przedsiębiorstwa.
Klientom PEC, Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Gnieźnie Sp. z o.o. udostępniono moduł "e-BOK". W ramach e-BOK istnieje możliwość:
· podglądu faktury,
· dostępu do e-FAKTURY (pod warunkiem wypełnienia formularza akceptacji),
· przeglądania aktualnej i archiwalnej listy wpłat,
· podglądania bieżącego salda,
· odczytów wskazań liczników,
· zmiany hasła.
· pobrania formularzy dotyczących e-FAKTURY
· korespondencji w zakresie e-FAKTURY
· elektronicznej korespondencji z BOK.
Do głównych zalet korzystania z e-faktury należy zaliczyć:
· otrzymanie faktury w dniu jej wystawienia,
· wyeliminowanie opóźnień w płatnościach związanych z opóźnieniem otrzymywania faktur drogą pocztową,
· nieograniczony dostęp do e-faktury w każdym miejscu, w którym jest Internet,
· ochronę środowiska naturalnego (nie ma potrzeby drukowania faktury),
· obniżenie kosztów druku i dostarczenia faktur (koszty miesięczne wysyłania faktur metodą tradycyjną to ponad 1.000,00 zł).
Usługa e-BOK i e-FAKTURA dostępna jest wyłącznie dla klientów posiadających podpisaną umowę z PEC, którzy wypełnili i przekazali do przedsiębiorstawa formularz zgody na korzystania z e-BOK oraz formularz akceptacji do wystawiania i przesyłania faktur VAT, korekt faktur VAT oraz duplikatów faktur VAT.
"Strefie klienta" została uruchomiona ze względu na potrzebę sprawnego i skutecznego komunikowania się z klientami, poza dotychczas wykorzystywanymi sposobami przekazywania informacji. Skuteczne komunikowanie się z klientami odgrywa istotną rolę
w sprawnym funkcjonowaniu Przedsiębiorstwa.
W dobie społeczeństwa opartego na informacji, tzw. "społeczeństwa informacyjnego" niezbędne jest zapewnienie możliwości komunikowania się bez względu na miejsce i czas, tak aby każdy mógł swobodnie wybrać moment, w którym będzie chciał odebrać lub przekazać istotne dla siebie oraz dla firmy informacje.
Równie istotne jest także skuteczne komunikowanie się wewnątrz firmy. Dlatego też wszyscy pracownicy PEC w Gnieźnie uzyskali dostęp w strefie pracownika do modułu
e-PRACOWNIK. Mogą podejrzeć własne harmonogramy pracy, wynagrodzenia, urlopy, czyli wszystko po co do tej pory musieli dzwonić lub przychodzić do działu kadr (NO). Możliwość komunikowania się bez względu na miejsce i czas, jest szczególnie istotne
w przypadku Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Gnieźnie, które prowadzi działalność
w kilku obiektach na terenie miasta Gniezna oraz na terenie Pobiedzisk, w systemie zmianowym i bezpośrednie komunikowanie się ze wszystkimi pracownikami jednocześnie jest często utrudnione. Administratorem modułu „e-PRACOWNIK” jest Dział Organizacyjno – Prawny a „e-BOK" i „e-Faktura”, jest Dział Sprzedaży i Marketingu.